4 geldbesparingstips voor jouw advocatenkantoor

Het beheren van de uitgaven van jouw kantoor is heel belangrijk voor een gezond bestaan van jouw bedrijf. Jouw inkomen fluctueert en hangt af van jouw caseload en je wilt aan marketing doen – want dat doet iedere advocaat tegenwoordig – zonder dat het geld de deur uitstroomt.

Gelukkig hoeft niet alles wat je aan marketing doet duur te zijn. Traditionele marketing werkt grotendeels nog steeds en veel traditionele marketing gebeurt offline.

Wat kun je nu doen met een beperkt budget?

 

  • Zorg voor goede mond-to-mond reclame.

Mond tot mond reclame is nog steeds een zeer effectieve manier om aan klanten te komen. En niet duur en ook niet ingewikkeld. Tevreden klanten zijn zeker bereid om jou aan te bevelen in hun netwerk. En ze doen dit gratis voor je Zorg dat jouw klant uitermate tevreden is met jouw dienstverlening zodat hij jou bij anderen aanbeveelt. Doe je werk goed – niet alleen inhoudelijk maar zorg ook dat je bijvoorbeeld goed bereikbaar bent, snel terugbelt – en jouw klant bezorgt je jouw volgende klant.

Doe wat je kunt om connectie te maken met online juridische prospects

 

  • Consistentie in uitstraling van jouw kantoor

Als je online niet zichtbaar bent, zullen klanten je niet vinden. Zorg ervoor dat jouw kantoor overal dezelfde uitstraling heeft en je dus sneller herkend gaat worden. Zorg dus voor consistentie in uitstraling en gegevens van jouw kantoor op Google, LinkedIn en jouw website. Dit vergroot jouw herkenbaarheid.

  • Sluit je aan bij een vergelijkingswebsite

Vergelijkingssites zijn binnen de advocatuur sterk groeiend en prospects zullen deze websites steeds vaker gebruiken om een advocaat te zoeken. Bekende sites in Nederland zijn: Legalista, MSTRS., Legalspot, Advocaatscore. Zoek het platform dat bij jou past en dat een goede vindbaarheid heeft.

  • Maak gebruik van social media

Een lijst met goedkope marketing tips is niet compleet natuurlijk zonder vermelding van social media. Dat is waar jouw klanten zich bevinden en waar je een connectie met ze kunt opbouwen. En daarvoor is alleen een pagina hebben op LinkedIn, Facebook of Instagram is niet voldoende. Iets uit social media halen vereist actieve aanwezigheid en toewijding om relaties te bouwen met jouw publiek. Dat is een van de goedkoopste manieren om marketing in te zetten. Het kost tijd maar moet onderdeel uitmaken van jouw plan als je marketingkosten wilt besparen.

 

Download whitepaper