4 tips voor een positieve review van jouw klant

In mijn blog van een aantal weken geleden gaf ik aan dat advocaten het lastig vinden om reviews te vragen aan kun klanten. Maar positieve beoordelingen zijn een van de meest goedkope manieren om klanten aan te trekken en jouw firma in de markt te zetten.

Hierbij 4 tips hoe je aan goede beoordelingen komt:

DOE EEN KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK. Zorg dat je van jouw klanten weet wat je beter kunt doen. Ze waarderen het wanneer je ernaar vraagt. Wanneer je het niet vraagt, denk je te weten hoe je wordt gezien maar wanneer je het vraagt, word je vaak verrast door de feedback. En je weet waaraan je moet werken.

COMMUNICEER, COMMUNICEER EN COMMUNICEER. Het managen van klantverwachtingen is een vaardigheid die je niet word aangeleerd op school maar die steeds belangrijker wordt. Klanten verwachten dat je snel antwoord en met de huidige technologie heb je geen excuus om niet snel bij klanten terug te komen.

Zorg voor NUL VERRASSINGEN BIJ DE REKENINGEN. Je kunt dit doen door bijvoorbeeld vooraf te communiceren dat je meerwerk moet verrichten dat tot hogere kosten leidt.

ZORG DAT JE DE JUISTE KLANTEN AANTREKT. Richt je op de “ideale” klant. Laat je niet van jouw core business afleiden. Weet waarin je sterk bent en verwijs een klant door naar iemand anders wanneer de klant jou vraagt hem te helpen bij een zaak die niet jouw kern expertise is. Jouw klanten waarderen jouw eerlijkheid.