Social Media Marketing: ja of nee?

Social Media Marketing: ja of nee?

Richt jij je op particulieren of kleinere ondernemingen en bedrijven? Zorg dat je aanwezig bent op social media!
Ik weet, nog niet altijd heel erg gebruikelijk voor juristen, notarissen en accountants maar daar zijn je potentiële cliënten namelijk ook de hele dag.
Je kunt op social media je nieuwe artikelen delen, een kijkje achter de schermen geven, interessante (nieuws)artikelen van anderen delen, korte tips geven en ga zo maar door. (Doe dat dan wel in duidelijke taal – Jip & Janneke taal – die jouw klant begrijpt).
Maar bovenal kun je daar het eerste contact hebben met je (potentiële) cliënten. Mensen vragen vaak op social media om advies. Zoek de vragen op en probeer zo goed mogelijk antwoord te geven. Kan misschien niet altijd in een tweet van 140 tekens of het is niet helemaal gepast om op persoonlijke omstandigheden in te gaan op Facebook, maar dat geeft niet.
Geef alvast een deel van het antwoord, waardoor je richting geeft. Vervolgens nodig je ze uit voor een gesprek of geef je verder advies per e-mail. Omdat je toch al op social media aanwezig bent, zul je merken dat mensen naar jou gaan verwijzen. Heeft iemand een vraag of zoekt iemand een advocaat, notaris of accountant zullen ze al snel zeggen “O, ik volg er een. Vraag het aan @advocaat/notaris/accountant”. Hop, weer een contact erbij.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?