Waarom en hoe advocatenkantoren klanttevredenheid moeten meten.

Waarom en hoe advocatenkantoren klanttevredenheid moeten meten.

Wanneer je jouw klanttevredenheid niet meet, weet je niet waarin je kunt of zelfs moet verbeteren. En dat is een gemiste kans. Meten = weten. En wanneer je meet wat jouw klanten van jouw dienstverlening vinden kun je bijsturen daar waar nodig.
En waarom zou je wachten totdat je een negatieve review leest over jouw firma op internet terwijl je dit kunt voorkomen door pro actief klanttevrredenheid te meten en te handelen naar de uitkomsten.
Wat kun je doen?
- Telefonische interviews
- Schriftelijke enquête
- Online enquête
- Face-to-face interviews
Iedere methode heeft voor- en nadelen. Maar bij iedere methode is de sleutel tot het krijgen van goede antwoorden het stellen van goede vragen. Probeer deze eens:
- Hebben wij aan uw verwachtingen voldaan?
- Wat kunnen wij doen om te verbeteren?
- Wat zou u anders hebben gedaan wanneer u in onze schoenen stond?
Begin met de belangrijkste klanten omdat je wilt dat zij blijven. Vraag dan klanten waarvoor je nu niet werkt omdat je wilt dat ze terugkomen. En vraag zeker ook klanten die bij je weg zijn gegaan. Waarom zijn ze weggegaan en wat moet er gebeuren zodat ze weer terugkomen.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?