Wat je moet weten over referentie marketing

Wat je moet weten over referentie marketing

“Referentie Marketing is lastig want mijn klanten willen daar niet aan mee werken” is een uitspraak die ik vaak hoor. Terecht?
Feit is dat referenties steeds belangrijker zijn geworden afgelopen jaren. Wanneer we kijken naar de oriëntatiefase van jouw online doelgroep dan is één van de meest belangrijke fases de evaluatiefase. In deze fase gaat de zich oriënterende doelgroep kijken naar wat andere mensen over jouw bedrijf en product of dienst zeggen. Moeten ze wel met jou zaken doen of zeggen andere mensen van niet?
Ander feit is dat in 72% van de gevallen aan de klant niet is gevraagd of hij/zij bereid is een referentie te geven terwijl ze dit best willen doen. Misschien niet over de inhoud van hun zaak maar wel over andere zaken.
Daarnaast komen referenties in 82% van de gevallen van mensen die niet rechtstreeks met jou hebben gewerkt, maar vertrouwd zijn met jouw firma, reputatie of expertise. Ze zijn misschien bekend met de content die jij produceert, weten wat jij doet of kennen iemand die met jou heeft gewerkt. Zie hen als beïnvloedingsbronnen.
Wat kun je doen o.a. doen voor een sterke referentie strategie: 1. Identificeer en ‘nurture’ de top referentie bronnen
2. Laat top klanten zien in jouw case studies
3. Showcase jouw klanten in presentaties, artikelen etc.
4. Interview industrie experts
5. Maak jezelf (online) zichtbaar

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?