Wat jij écht MOET WETEN van de particulier die een advocaat zoekt.

Dorien Tendijck ecru colbert

Wat jij écht MOET WETEN van de particulier die een advocaat zoekt.

Dorien Tendijck ecru colbert

Weet jij welk gedrag een juridische consument, jouw toekomstige klant, vertoont? Waarschijnlijk niet precies. Maar dit is wel heel belangrijk, want als je het niet weet, kun je ook niet inspelen op wat hij graag van jou wil.

Een aantal feiten en cijfers uit FindLaw’s 2017 Consumer Legal Needs Survey:

Wat geven consumenten aan?

• 59% komt in actie binnen een week na het juridische incident

• 64% verwacht een reactie van jou binnen 24 uur

• Jouw bedrijf moet op < 45 kilometer afstand liggen

• 58% neemt contact op met slechts één advocaat

Op basis waarvan KIEST de consument een advocaat?

• expertise (45%)

• aanbevelingen (40%)

• kosten (33%)

• locatie (31%)

• gevoel van vertrouwen (29%)

• snelle reactie (25%)

• hoe EMPATISCH JIJ OVERKOMT (24%)

Wat betekent dit o.a. voor jou?

• Plaats referenties op jouw website

• Optimaliseer jouw lokale aanwezigheid (up-to-date houden Google Mijn Bedrijf-info en zorg voor zoekmachine-optimalisatie)

• Doe een beroep op hoofd én het hart: goede referenties en een bewezen staat van dienst zijn essentieel. Maar potentiële klanten zijn ook op zoek naar emotionele geruststelling. Een goede advocaat moet vaak ook een psycholoog zijn. Wees dus persoonlijk.

Marketing-pepper-afspraak-plannen

Zullen we samen een afspraak inplannen?

Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?

Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?