Positioneren als expert

De meeste advocaten en mediators bieden vergelijkbare diensten aan en onderscheiden zich vaak enkel op basis van reputatie, kennis en ervaring. Dit zorgt ervoor dat veel positioneringen op elkaar lijken. Klanten vinden het hierdoor moeilijk firma's van elkaar te onderscheiden.

Beeld bij contactpagina
Groei waar je trots op bent

Wat biedt Marketing Pepper?

Van strategie tot implementatie, samen bouwen we een positionering die bij jou past en een voorkeurspositie genereert.

Dorien Tendijck | header positionering
Een onderscheidende positionering voor advocaten en mediators

Wat lost Marketing Pepper voor jou op?

Een succesvolle positionering moet twee dingen bereiken:

  1. Jou onderscheiden van jouw concurrenten.
  2. Jouw waarde verhogen in de ogen van potentiële klanten.

De positioneringsaanpak van Marketing Pepper zorgt voor een opvallende en onderscheidende positionering en branding, die precies bij jou past waardoor je opvalt tussen jouw concurrenten en blijft hangen in het hoofd van jouw prospect.

Hoe zorgt Marketing Pepper samen met jou voor een sterke positionering?

In 3 stappen ontwikkelen we een scherpe, geloofwaardige en onderscheidende positionering die bij jou past, waardoor je opvalt.

Dit dient als basis voor de communicatie van jouw onderscheidend vermogen op je website, social media accounts en andere on- en offline uitingen.

De 3 stappen voor een
sterke positionering

positionering-als-expert

Bepaal je identiteit

De identiteit van je organisatie vormt de basis voor een positionering. Daarom is het belangrijk om in beeld te krijgen:

Wat is je missie/visie?
Wat zijn jouw kernwaarden?
Waarin ben je authentiek?
Dit zetten we scherp neer.

bepaal-je-dpegroep

Bepaal je doelgroep

Als je een duidelijke doelgroep hebt:

  • Word je voor potentiële klanten aantrekkelijker omdat zij voelen dat jij er speciaal voor hen bent.
  • Wordt het duidelijker waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Focus je meer op hen en houd je je niet bezig met iedereen waardoor je tijd en geld bespaart.
concurrentievoordeel

Concurrentievoordeel

We onderzoeken samen het concurrentieveld van jouw bedrijf:

  • Waarin ben je gelijk aan je concurrentie?
  • Waarin wijk je af van jouw concurrentie?

Hiermee bepalen we jouw onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie.

 

Zij gingen je voor

"Samen met Dorien hebben wij een marketingplan en strategie ontwikkeld voor ons kantoor om onze zichtbaarheid te vergroten. Ik hoor van veel mensen dat we nu meer zichtbaar zijn geworden."

Bernice Nonnekes
Bernice Nonnekes Advocaat & partner Hendrikx Advocaten

“Dorien is inhoudelijk deskundig en overtuigend en heeft ons helpen inzien waar we  als niche kantoor onderscheidend in zijn en hoe we dat beter kunnen uitdragen." 

Oscar Brommer
Oscar Brommer Advocaat & eigenaar Ortelius Business Law

"Door drukte was marketing te vaak een sluitpost. Gelukkig vonden we Dorien, die ons hierbij uitstekend ondersteunt."

Nanda Ruyters
Nanda Ruyters Advocaat & partner Bright Advocaten

"Dorien is als geen ander in staat om stapsgewijs, maar gedecideerd op jacht te gaan naar jouw focus."

Peter van Wijmen
Peter van Wijmen Jurist & eigenaar Van Wijmen Legal

"Door Dorien weet ik hoe ik social media kan inzetten voor mijn bedrijf op een manier die bij mij past en persoonlijk is."

Micheline Don
Micheline Don Advocaat & partner Parker Advocaten

Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?

Boek een kennismakingsgesprek. In dit gesprek brainstormen we over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?