Blog

De beste adviezen, how-to's en inzichten - allemaal om jou te helpen jouw juridische marketingvaardigheden naar een hoger niveau te tillen.

De valkuilen van contentmarketing en hoe je ze als advocaat en mediator kunt voorkomen

Gepost in

De valkuilen van contentmarketing en hoe je ze als advocaat en mediator kunt voorkomen Contentmarketing wordt vaak beschouwd als een zeer effectieve manier om bekendheid de krijgen, klantentrouw op te…

Lees verder

3 cruciale manieren om je advocatenkantoor te laten opvallen in 2023

Gepost in

Laten we eens kijken naar drie prioriteiten die jij als leider van een klein advocatenkantoor kunt aanpakken om de wensen van jouw juridische klanten beter te vervullen. Dit is vooral…

Lees verder

Wat is de reis van de juridische klant en hoe bereik je hen op het juiste moment?

Gepost in

Er zijn belangrijke momenten in het leven waarbij grote beslissingen moeten worden genomen, zoals een huis kopen of een testament opstellen. Tijdens deze momenten hebben juridische klanten een betrouwbare professional…

Lees verder

Inspiratie voor websites van advocatenkantoren

Gepost in

In de juridische sector is het essentieel dat je je onderscheidt van alle andere kantoren die hetzelfde rechtsgebied uitvoeren. En jouw website is hiervoor jouw visitekaartje. Als iemand op zoek is…

Lees verder

4 Hoofdelementen waaruit effectieve communicatie van advocaten moet bestaan

Gepost in

Zou je als jurist willen dat jouw marketingboodschappen meer gericht zijn op wat potentiële klanten echt interessant vinden en beter laten zien hoe jouw kantoor zich onderscheidt van de concurrenten?…

Lees verder
Dorien rode blouse kijkt naar laptop

In 8 stappen een brand development strategie voor jouw advocatenkantoor

Gepost in

Hoe zorgt Marketing Pepper samen met jou voor een sterke positionering? Jouw merk is misschien wel het meest waardevolle bezit van jouw advocatenkantoor. Het ontwikkelen van een sterker merk is…

Lees verder

Jouw website is er niet om indruk te maken op andere advocaten kantoren

Gepost in

Elk advocatenkantoor heeft een website nodig en die website moet werken. Met “moet werken” bedoel ik dat hij het soort klanten aantrekt waarmee je wilt samenwerken en dat het gemakkelijk…

Lees verder

Het creëren van een strategisch marketingplan voor jouw kantoor

Gepost in

Het maken van een strategisch marketingplan kan lastig zijn, vooral als het nieuw voor je is. Maar een strategisch marketing is van belang voor meer zichtbaarheid en meer klanten. Welke…

Lees verder
Marketing pepper

Hoe je als boutique kantoor social media kunt inzetten

Gepost in

Social media is meer dan een plaats om contact te leggen met vrienden of bekenden. Het is ook een krachtig marketinginstrument om de zichtbaarheid van jouw kantoor te vergroten en…

Lees verder

4 simpele marketingstrategieën voor advocaten en mediators

Gepost in

Wanneer je een klein bedrijf hebt en vist in een grote vijver, moet je weten hoe je jouw kantoor kunt verkopen aan potentiële klanten. Met integere marketing die bij jou…

Lees verder
Dorien Tendijck

5 marketingmythes die je als advocatenkantoor moet doorbreken

Gepost in

Je hoort het keer op keer. Als je wilt werken aan zichtbaarheid en meer klanten, moet je aan marketing doen. En dat kost geld. En je weet niet wat het…

Lees verder

Jezelf als advocaat verkopen zonder te verkopen

Gepost in

Uit onderzoek van Findlaw blijkt dat juridische klanten moeite hebben om onderscheid te maken tussen advocatenkantoren die vergelijkbare diensten leveren. Wanneer klanten een juridische behoefte hebben, en vooral wanneer die…

Lees verder

Welke marketingtools moet je wanneer inzetten als advocaat

Gepost in

In mijn samenwerking met advocaten merk ik dat ze meestal willen werken aan hun zichtbaarheid, bekender worden onder potentiele klanten. Zichtbaarheid levert bekendheid op. En bekendheid geniet de voorkeur. Met…

Lees verder
Dorien op bank kijkend naar telefoon

Waarom je als advocaat een marketing content kalender nodig hebt

Gepost in

Marketingplannen voor advocatenkantoren – voor zover die er al zijn – worden vaak niet uitgevoerd. Prioriteiten verschuiven en tekort aan tijd.  Wanneer het moeilijk wordt, hebben marketinginitiatieven de neiging naar…

Lees verder

Personal branding: een roadmap voor meer zichtbaarheid en ideale klanten

Gepost in

Waarom hebben sommige advocaten in jouw vakgebied heel veel bekendheid? Deze experts zie je veel in de media, worden gevraagd voor lezingen op topconferenties en trekken de beste klanten aan.…

Lees verder