Hoe je jouw klantgerichtheid makkelijk kunt verhogen met veel impact en zonder veel moeite [5 tips]

Hoe je jouw klantgerichtheid makkelijk kunt verhogen met veel impact en zonder veel moeite [5 tips]

Zou jij ook klantgerichter willen werken maar vind je dat lastig? Wil jij de klant centraal stellen maar bots je soms op beperkingen?
Het is uiterst belangrijk om klantgerichtheid hoog op de prioriteitenlijst te zetten want voor ADVOCATEN, NOTARISSEN EN ACCOUNTANTS is dat een van de zaken waarop je wordt geselecteerd.
Als het gaat om klantgerichter werken vervallen we als snel in het bedenken van een strategie en het aanpassen van processen. Dat is nodig maar ik denk daarnaast dat ook kleine zaken de klant centraler kunnen plaatsen. Ik geloof in de impact van kleine, tactische zaken om de positionering van een bedrijf bij klanten en medewerkers bij te schaven.
Ik noem er 5 waarvan ik heb ervaren dat ze goed en makkelijk werken en veel resultaat opleveren:
1. VRAAG ELKE DAG FEEDBACK aan een klant. Een uitstekende manier om een continue stroom aan feedback en ideeën te krijgen. Daarnaast waarderen klanten het enorm als je ze om feedback vraagt. Dit kan via social media maar natuurlijk ook per telefoon of onder het genot van een kop koffie.
2. Ga op zoek naar de dingen die IRRITANT ZIJN voor jouw klant. Maak een lijst van dingen waarvan je weet dat klanten ze irritant vinden maar waar je niets mee doet om bijvoorbeeld interne redenen. Probeer deze zaken weg te werken en de klantbeleving te optimaliseren.
3. BEGIN ELKE MEETING MET EEN VERHAAL OVER EEN KLANT. Positief of negatief. Zo stimuleer je het klantgericht denken. Denk bij beslissingen na over wat het inhoudt voor de klant.
4. ZET IEDERE DAG/WEEK EEN KLANT IN DE SPOTLIGHT. Stuur ze felicitaties als ze iets goeds hebben bereikt. Hierdoor dwing je jezelf te volgen wat jouw klanten doen en maak je jouw klant blij ent trots.
5. ZET EEN KLANTGERICHTE MEDEWERKER POSITIEF IN DE KIJKER. Andere medewerkers zullen zo gaan snappen dat klantgericht gedrag gewaardeerd wordt.
Met deze eenvoudige tips kun je morgen beginnen en wordt jouw organisatie stap voor stap klantgerichter.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?