Your business needs a Purple Cow

Your business needs a Purple Cow

Vind je het moeilijk om jezelf of jouw business te onderscheiden van anderen? Weet je niet precies wat jouw onderscheidend vermogen is?
Je bent niet de enige. In zakelijke dienstverlening wordt nog steeds focus gelegd op het WAT. Op de meeste websites tref je allemaal dezelfde zaken aan: welke expertise verlenen wij, welke kennis hebben wij, waar zijn we goed in etc.
Maar dat is wat jouw klanten al van je verwachten. Zij hebben jouw specifieke kennis niet en gaan er dus vanuit dat jij die wel hebt en er goed in bent. En jouw concullega’s bieden dat ook en is dus geen reden om voor jou te kiezen.
Je hebt een PAARSE KOE nodig voor jouw business (volgens marketinggoeroe en bestseller auteur Seth Godin, en ik ben het volledig met hem eens). Iets wat het bedrijf onderscheidend maakt ten opzicht van de van de concurrent en ervoor zorgt dat mensen over het bedrijf praten. De paarse koe is onderscheidend tussen alle saaie zwart witte en bruin witte koeien. Zonder duidelijk onderscheid kiest een klant voor de laagste prijs en maar een enkel bedrijf kan dat bieden.
De Paarse Koe zijn in jouw vakgebied kan spannend zijn. Ik bedoel jij bent diegene die buiten de gebaande paden gaat en iets anders doet dan de anderen doen. Maar ik durf te wedden dat ze jou hierom onthouden.
Hoe doe je dat?
Kies voor een kleine winstgevende niche. Kies niet voor een saaie propositie waarmee je iedereen een beetje aanspreekt, maar voor een uitdagende waarmee je een aantal mensen echt raakt. Een zogenaamde ‘veilige keuze’ waarmee je iedereen probeert aan te spreken en geen echte keuzes maakt is uiteindelijk juist riskant.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?