4 technieken voor zichtbaarheid die snel groeiende bedrijven inzetten

4 technieken voor zichtbaarheid die snel groeiende bedrijven inzetten

Ik breng veel tijd door met het praten over zichtbaarheid en hoe het vergroten van de zichtbaarheid van een onderneming een belangrijke rol speelt bij de groei. Hoewel er veel manieren zijn waarop je jouw zichtbaarheid kunt verhogen, zijn er een paar technieken die veel gebruikt worden door snel groeiende bedrijven.
Waarom richten deze succesvolle bedrijven zich op het vergroten van hun zichtbaarheid? Grotere zichtbaarheid biedt een hoop voordelen. Ik noem er een paar. Zeer zichtbare bedrijven:
1. Worden blootgesteld aan meer kansen
2. Kunnen makkelijker van prospects klanten maken
3. Hebben de neiging om sneller te groeien
4. Zijn meestal winstgevend en
5. Worden beter gewaardeerd
Welke strategieën om zichtbaar te worden en blijven gebruiken deze bedrijven? Voordat ik daarop in ga is het nuttig om de verschillende fasen bij aankoop van een product of dienst te begrijpen en te weten dat er verschillende mogelijkheden zijn om zichtbaarheid te creëren in elke fase.
De meest succesvolle bedrijven zijn in elk stadium zichtbaar voor hun prospects. Vanaf de eerste fase waar ze niet echt weten wie je bent, in de tweede fase waar je meer betrokken bent, tot de laatste fase waarin ze met jou in zee willen gaan.
Er zijn 4 technieken voor zichtbaarheid die de meest succesvolle bedrijven gebruiken om nieuwe klanten te winnen. Hoe zien deze eruit in vergelijking tot jouw marketing prioriteiten?
1. Gratis educatieve content
Er zijn twee soorten educatieve content die belangrijk zijn bij het bouwen van zichtbaarheid: gedeelde content en downloadbare content. Deelbare content is effectief om in de vroegste fase te engagen (sorry heb hier geen goed Nederlands woord voor) met prospects. Het is deelbaar omdat het vrij beschikbaar is voor (bijv. blog posts). Dit helpt om verkeer naar jouw website te stimuleren en de domeinautoriteit van uw website te versterken.
Downloadbare content wordt meestal achter een registratieformulier geplaatst. Vaak gaat het meer de diepte in dan deelbare content, dus wordt het gezien als waardevoller.
2. Social Media
Sociale media is een belangrijk instrument dat bedrijven met grote groei gebruiken om hun zichtbaarheid te bouwen. Denk aan sociale media als het online equivalent van netwerken, met minder beperkingen. Je hoeft niet te reizen om contact te leggen. Je kunt netwerken met mensen over de hele wereld, en alles passend in jouw schema. Als je nog twijfelt om sociale media in te zetten om jouw zichtbaarheid te verhogen, zijn hier enkele statistieken:
• 59,9% van de kopers checkt je op sociale media
• 17% niet-cliënt aanbevelingen worden gemaakt door sociale media
• 18,2% van de referentie gevers in de leeftijd van 25-34 jaar zal geen bedrijf aanbevelen dat niet op sociale media aanwezig is.
Met zoveel online platforms, waar krijg je nu het beste voor je geld? Uit onderzoek blijkt dat LinkedIn en Twitter de sociale media platforms zijn die voor professionele dienstverleners worden gekozen.
3. Lezingen
91% van de deskundigen in de industrie maakt gebruik van lezingen als een marketing tool en 30% van de aanbevelingen voor professionele diensten wordt gegenereerd door iemand te horen spreken. Spreken voor een groot publiek kan dus direct invloed hebben op jouw omzet.
4. Netwerken
81,5% van de bedrijven hebben een referentie ontvangen van mensen waarmee ze niet hebben gewerkt. Dus als je niet bezig bent met je doelgroep en beïnvloeders, mis je een enorme aanbevelingskans.
Als je aan het netwerken bent, zorg ervoor dat je niet alleen over jezelf spreekt. Het is veel effectiever om je advies en expertise te delen dan je diensten te promoten.
Toenemende zichtbaarheid is de gemeenschappelijke deler van de snelst groeiende bedrijven. Aangezien zichtbaarheid zowel online als offline marketing technieken vereist, moet je ervoor zorgen dat je waardevolle content creëert om met jouw prospects te engagen tijdens elk stadium van hun ‘koopreis’. Of je nu door middel van sociale media of spreekgelegenheden engagement creëert bij jouw doelgroep, het is de zichtbaarheid die van belang is om jouw bedrijf te laten groeien.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?