Brand Personality: onderscheid jezelf met jouw persoonlijkheid

Dorien Tendijck ecru colbert

Brand Personality: onderscheid jezelf met jouw persoonlijkheid

Dorien Tendijck ecru colbert

Professionele dienstverleners staan vaak niet bekend om hun persoonlijkheid. Veel dienstverleners lijken te denken dat hun klanten een serieus gezicht verwachten. Immers, er staat veel geld op het spel.

Maar je kunt er ook anders naar kijken: Hoe kiest een potentiële klant uit zoveel serieuze gezichten? En hoe onderscheidt jouw bedrijf zich van de rest? Klanten willen werken met toegewijde professionals die hun problemen oplossen. Het probleem is dat de meerderheid van de zakelijke dienstverleners een fantastische dienst kan leveren maar niet weet waarom kopers nu voor jou kiezen.
Het antwoord op dit probleem: DIFFERENTIATIE.

De persoonlijkheid die jouw bedrijf uitstraalt kan je onderscheiden van de rest en je onvergetelijk maken. Merkpersoonlijkheid is de menselijke component van je bedrijf. Het is emotioneel, in plaats van intellectueel. Het injecteren van een beetje persoonlijkheid kan invloed hebben op de manier waarop prospects over jou denken.

Hoe kun je jouw persoonlijkheid laten zien?
1. HUMOR – een beetje humor kan de aandacht van mensen trekken, een band creëren en helpen om jou te herinneren.
2. PERSOONLIJKE FOTOGRAFIE – overweeg te investeren in levendige persoonlijke fotografie van je team. De impact ervan is hoog.
3. ILLUSTRATIE – een oneindig flexibel medium dat je kunt gebruiken om jouw diensten en waarde propositie uit te beelden.
4. SLIMME COPY – Schrijven met ‘wit and style’ is een bijzonder effectieve manier om jouw persoonlijkheid te laten zien en met jouw publiek een relatie op te bouwen.

Dit zijn slechts een paar van de manieren om je merk persoonlijkheid te laten zien. En je hoeft het niet allemaal tegelijk te doen. Als je een van deze punten aanpakt, is dat een goed begin.

Het lijkt alsof er weerstand is voor zakelijke dienstverleners om hun persoonlijkheid uit te drukken. Het wordt vaak gezien als riskant. Of misschien is het comfortabel in ’the crowd?’ Hoe dan ook, de huidige conservatieve, me-too omgeving biedt je een geweldige kans om jouw bedrijf te differentiëren en met anderen een relatie op te bouwen op een ander, meer persoonlijk niveau.

Marketing-pepper-afspraak-plannen

Zullen we samen een afspraak inplannen?

Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?

Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?