De valkuilen van contentmarketing en hoe je ze als advocaat en mediator kunt voorkomen

De valkuilen van contentmarketing en hoe je ze als advocaat en mediator kunt voorkomen

De valkuilen van contentmarketing en hoe je ze als advocaat en mediator kunt voorkomen
Contentmarketing wordt vaak beschouwd als een zeer effectieve manier om bekendheid de krijgen, klantentrouw op te bouwen en resultaten te boeken met relatief weinig inspanning in vergelijking met traditionele marketingmethoden.
Maar ondanks de vele voordelen wordt contentmarketing ook geassocieerd met een hoog percentage mislukkingen, waardoor sommige bedrijven sceptisch zijn om in deze aanpak te investeren. In dit blog 7 redenen waarom contentmarketingstrategieën mislukken.
1. De content is niet relevant
Om effectief te zijn, moet inhoud belangrijk en relevant zijn voor jouw publiek. Als inhoud uitsluitend is geschreven vanuit het perspectief van wat de schrijver weet en wat voor hem belangrijk is, slaat dit waarschijnlijk niet aan bij jouw beoogde publiek. In plaats daarvan is het waarschijnlijker dat inhoud die een raakvlak heeft tussen wat de schrijver weet en de belangrijkste prioriteiten van de klant echt relevant is.
Een tweede leidraad voor relevante inhoud is discipline. Schrijven over alles wat je weet is niet voldoende. Denk vanuit het perspectief van jouw publiek. Denk na over de paar diensten die echt cruciaal zijn voor de groei van jouw bedrijf, in combinatie met de uitdagingen en problemen die jouw potentiële klanten ’s nachts wakker houden.
2. De content is promotioneel
De tweede reden waarom contentmarketing mislukt, is dat de inhoud meer promotioneel dan educatief van aard is. Zonder educatief, relevant thought leadership is een contentmarketingstrategie eigenlijk helemaal geen strategie. Het creëren van een contentstrategie gericht op het delen van expertise, in tegenstelling tot het verkopen van producten, moedigt potentiële klanten aan om de verkoop- en BD-trechter in te gaan. Je moet jouw expertise blijven delen en uiteindelijk genoeg vertrouwen opbouwen zodat het tot klanten leidt.
3. Content die alleen op jouw website staat
Voor een effectieve contentmarketingstrategie moet je meer doen dan alleen jouw content op jouw website plaatsen. Sociale mediakanalen waar je publiek aan het netwerken is, moeten een thuis zijn voor je artikelen en blogs. Dit is belangrijk omdat, volgens onderzoek, jouw kopers jou bekijken op sociale. Hoe meer u jouw content laat zien via sociale media, hoe meer potentiële klanten en verwijzingsbronnen het zullen zien – en na verloop van tijd jouw organisatie zullen herkennen om haar kwaliteitscontent en expertise.
4. De content is niet te vinden
Zelfs de meest doordacht geschreven en geproduceerde content zal mislukken als potentiële klanten het niet kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om, voordat je de content produceert, te onderzoeken hoe jouw content beter gevonden kan worden. Pas dus SEO toe voor een beter bereik.
5. De contentmarketing is ad hoc
Vermijd om de contenttrechter te vullen met alles wat jij weet of alles wat je leuk vindt. Zelfs als je super gepassioneerd bent over onderwerp X, zou je niet te veel tijd moeten besteden aan het schrijven over onderwerp X, tenzij het strategisch past op het snijvlak van wat jouw publiek belangrijk vindt en de groeiprioriteiten van jouw organisatie.
Een zeer praktische manier voor een goede contentstrategie is het opstellen van een contentmarketingkalender. Klinkt eenvoudig, maar bijna niemand neemt deze stap. Door een contentkalender te maken en aan te houden, help je jouw contentschrijvers hun energie strategisch te richten en weet je zeker dat de content aanslaat bij jouw publiek.
6. De content is inconsistent en afzender niet herkenbaar
Consistentie in stijl essentieel voor de geloofwaardigheid, dus zorg ervoor dat je stijlen ontwikkelt die herkenbaar zijn en handhaaf deze wanneer nieuwe inhoud wordt gecreëerd, ongeacht wie in jouw organisatie deze creëert. De contentkalender die ik zojuist noemde, is een belangrijk onderdeel om jouw bedrijf te helpen het “set it and forget it”-syndroom te vermijden.
Mij wordt vaak de vraag gesteld hoeveel inhoud er moet worden geproduceerd. Het juiste ritme en de juiste cadans voor jouw bedrijf zijn afhankelijk van jouw middelen en van de mate waarin je wilt werken aan meer groei en zichtbaarheid.
Als u net begint, is 1x per week niet erg. Aan de andere kant, als je probeert jouw bedrijf sneller zichtbaar te maken zul je vaker content moeten laten zien. Er is geen magisch getal en het verschilt per social media platform hoeveel content je het best kunt produceren.
7. Contentmarketing wordt niet gemeten
Contentmarketingstrategieën zijn kwetsbaar voor mislukking als kantoren hun resultaten niet meten. Metrics zijn nodig om het succes van de contentmarketingstrategie te bepalen. Deze metrics zijn websiteverkeer, betrokkenheid, leads en omzet. Wanneer je jouw content test, meet, weet hoe deze presteert en leert van wat werkt, kun je dit meenemen en verwerken in de volgende ronde content zodat jouw content steeds beter wordt.
Kortom, contentmarketing is een krachtig instrument voor advocaten en mediators, maar heeft een hoog faalpercentage. Het aanpakken van deze problemen kan de kans op succes van een contentmarketingstrategie vergroten.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?