Hoe je als boutique kantoor social media kunt inzetten

Hoe je als boutique kantoor social media kunt inzetten

Social media is meer dan een plaats om contact te leggen met vrienden of bekenden. Het is ook een krachtig marketinginstrument om de zichtbaarheid van jouw kantoor te vergroten en uiteindelijk klanten te krijgen.
Het is voor kleine advocatenkantoor een goede marketingtool om in te zetten voor jouw kantoor omdat social media betaalbaarder is dan traditionele marketing. De investering is jouw tijdsinvestering.
Welke platforms kun je gebruiken?
Als je net begint met een social media kun je het beste platforms gebruiken waar jouw doelgroep zich bevindt en waar je al bekend mee bent. Ik adviseer altijd om te starten met een platform en als dat goed werkt een ander social media kanaal toe te voegen als je dat zou willen. Kies een platform dat past bij jouw doelgroep en bij jouw kantoor.
LinkedIn is zeer geschikt als je je richt op een zakelijke doelgroep. De laatste ontwikkelingen, trends, producten en diensten in de branche komen voorbij. LinkedIn is ideaal voor B2B marketingdoeleinden en recruitment.
Facebook wordt ondanks alle schandalen nog steeds veel gebruikt. Doordat je de interactie makkelijk aan kan gaan is nog steeds hét platform om je klanten te binden aan je merk. Bouw aan een community, wakker gesprekken aan en weet zo je doelgroep aan je merk te binden. Van alle 20 tot 64-jarigen gebruikt ongeveer 80% Facebook nog steeds.
Instagram is het snelst groeiende platform in het social media landschap. Is jouw merk goed in beeld te laten zien? Dan is Instagram een interessant kanaal voor jou. Voor advocatenkantoren wordt Instagram vaak ingezet als recruitment tool omdat je het merk van jouw bedrijf tot uiting kunt brengen via foto’s en persoonlijke verhalen.
Hoe werkt de magie?
In wezen is het doel van social media-marketing om inhoud te creëren die uw volgers niet alleen leuk vinden, maar ook willen delen met anderen in hun netwerk. Hoe meer ‘vind ik leuk’, ‘deelt’ en ‘reageert’ op uw post, hoe meer zichtbaarheid deze zal hebben. Een no go is jezelf of jouw diensten promoten. Dat wordt niet gewaardeerd.
De bottom line
Social media marketing is een uitstekende manier voor boutique advocatenkantoren om naamsbekendheid te creëren, nieuwe medewerkers te werven, en de ROI te verhogen. Zelfs betaalde sociale media is meer kosteneffectief dan advertenties en traditionele gedrukte reclame. Werk vanuit een strategie, stel een plan op en implementeer dit plan. Alleen dan gaat social media opleveren voor jouw kantoor.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?