Wat maakt dat jouw online content goed is?

Wat maakt dat jouw online content goed is?

Als advocaat/mediator ben je in staat om complexe juridische concepten snel te begrijpen. De gemiddelde juridische prospect echter, kan dit niet en komt niet naar jouw website om de fijne kneepjes van de wet te leren. Ze hebben een juridisch probleem dat moet worden opgelost. Als ze naar jouw site komen, willen ze jou leren kennen en de bevestiging vinden dat jij beste advocaat bent om hen te helpen met oplossen van hun probleem.
Wanneer je jezelf en jouw kantoor online aan potentiële cliënten verkoopt, houd dan de volgende best practices voor goede content in gedachten:
Wanneer een prospects op jouw website terechtkomt, moeten ze de kenmerken van jouw bedrijf zien en de belangrijkste onderscheidende factoren. Als je een vijf minuten durende toespraak zou geven over waarom iemand jouw advocatenkantoor zou moeten kiezen boven jouw concurrent, welke woorden komen dan in gedachten? Gebruik deze oefening om een betekenisvolle en gedenkwaardige tagline te bedenken voor jouw bedrijf.
Als het gaat om belangrijke merk- en marketingboodschappen, is herhaling jouw vriend. Zorg ervoor dat je deze boodschappen op alle pagina’s van jouw website vermeldt. Vergeet niet dat, afgezien van jijzelf, niemand elke pagina op jouw website zal lezen. Daarom is het belangrijk om deze berichten op elke pagina te vermelden.
Zorg ervoor dat je directe en sterke CTA’s hebt aan de bovenkant van jouw website pagina’s. Wanneer een potentiële klant besluit om contact op te nemen met jouw bedrijf, wil je het hen zo gemakkelijk mogelijk maken.
Jouw uitdaging is om de aandacht van een gebruiker te trekken en te behouden. En dat doe je niet door alleen over jouw kantoor te praten, met behulp van een heleboel juridisch taalgebruik of met jurisprudentie. Ga in de schoenen van jouw potentiële klanten staan en spreek op een relationele en menselijke manier over hun vragen en zorgen. Gebruik geen lange paragrafen, maar splits jouw inhoud op in kortere en makkelijke zinnen en paragrafen. Doe dit om de ogen van de gebruikers te trekken naar belangrijke informatie. De inhoud van jouw site mag niet statisch zijn. Het regelmatig toevoegen van unieke en relevante inhoud die gebruikers nuttig vinden, is een geweldige manier om de aandacht van zoekmachines en meer gebruikers op jouw site te krijgen. Dit doel kan worden bereikt door één of twee keer per week een blog te plaatsen.
Een belangrijk voordeel van online content is dat je de prestaties kunt volgen en kunt zien hoe gebruikers omgaan met de pagina’s binnen jouw website. Dit helpt je bij het identificeren van content die resoneert. Bekijk deze gegevens regelmatig en gebruik ze om beslissingen te kunnen nemen m.b.t. het updaten van de inhoud van jouw site.

Zullen we samen een afspraak inplannen?
Wil je weten of ik de juiste marketeer ben?
Tijdens het kennismakingsgesprek brainstormen we 1-op-1 online of telefonisch over de marketingvraagstukken waarvoor jij een adequate oplossing zoekt. De sessie levert je nieuwe inzichten, vruchtbare ideeën en een praktisch toepasbaar stappenplan (inclusief instructies) om doelgericht resultaten te boeken. Waar wacht je nog op?